Guest Trip Report: December 24, 2021 3 Night Christmas Sailing on the Disney Dream

Jeg er glad for å kunne gi dere nok en gjesteturrapport fra Cynthia, som nylig seilte på en av de første få seilingene ut av San Diego på Disney Wonder (turrapport her). Denne gangen seilte hun og familien på 2 rygg-mot-rygg-cruise på Disney Dream, med den første avgang på julaften! Ja, hun fikk tilbringe juledagen om bord på skipet, og jeg er så glad for at hun deler opplevelsen med oss! Etter å ha oppsummert cruiset hennes, vil hun også dele detaljert informasjon om både rygg-til-rygg-opplevelsen og Covid-sikkerhetsprotokollene, så hvis du er interessert i noen av disse, sørg for å holde seg til slutten.

Gjesteturrapport: 24. desember 2021 3 Night Christmas Sailing on the Disney Dream

Del 1

Jeg er så glad for å kunne gi deg denne bloggen og dele alle mine tanker angående våre siste Back-to-Back-feriecruise på Disney Dream. La meg starte med å si at vi ikke valgte disse cruisene basert på reiserutene, da vi har hatt glede av disse havnene på flere tidligere Disney-cruise. I stedet var vi fast bestemt på å fullføre Disney Cruise Grand Slam (seile alle fire skipene) før Disney Wish begynte å seile. Hvilken bedre tid for å nå målet vårt enn jul! Så det ble bestemt at julen 2021 skulle bli en unik familiefeiring og den ultimate familiejulegaven – et Merrytime Christmas Cruise.

Vi bestemte oss for å begynne eventyret med to dager med avslapning i Cocoa Beach. Etter Cocoa Beach var første etappe av B2B vår en 3-netters seiling fra Port Canaveral med avgang på julaften og retur 27. desember etter en dag på sjøen og en dag på Castaway Cay. Den andre etappen var en 4-netters seiling med avgang 27. desember fra Port Canaveral og retur 31. desember etter et stopp ved Nassau, Castaway Cay og en dag til sjøs. Den første delen av denne gjestebloggen vil dekke vårt to dagers opphold før cruise i Cocoa Beach og vår 3-netters seiling på Drømmen som gikk på julaften.

Dette 3-netters cruiset var DCL-cruise nummer åtte for familien vår og var det første cruiset der vi reiste fra forskjellige hjemstater og møttes i Orlando. Min mann, yngste datter og jeg dro fra Las Vegas sent på kvelden den 21. desember på et direktefly til Orlando. Las Vegas-himmelen før avreise var fantastisk.

Vår eldste datter går på college i New Jersey, så hun forlot Newark samme kveld så snart siste eksamen var over og fløy ned til Orlando. Reisegudene var på vår side fordi med stor flaks (og planlegging) landet flyene våre bokstavelig talt på samme tid – 01:30 den 22. desember. I stedet for å reise til Cocoa Beach så tidlig om morgenen, reserverte vi et rom på MCO Hyatt slik at vi kunne få litt søvn og starte friskt til en rimelig tid.

Planen vår var en suksess. Vi møttes ved heisen til hotellet, hilste på collegedatteren vår etter å ikke ha sett henne på over fire måneder og dro til rommet vårt. Vi fikk en god natts søvn og våknet ca kl. 10.00 klare til å dra til Cocoa Beach.

For vår tur til Cocoa Beach reserverte vi en biltjeneste – Happy Limousine – for en komfortabel tur til hotellet vårt. Vi har brukt Happy Limousine ved en rekke anledninger og har ikke hatt annet enn lykke til. Vi reserverer normalt en SUV så det er god plass til 4 pluss bagasje. Sjåførene er alltid i tide og høflige. Denne turen var ikke annerledes. Sjåføren vår ankom rett i tide og fikk oss til Sheraton Four Points i Cocoa Beach uten problemer.

Oppholdet på Sheraton var veldig behagelig. Hotellet, selv om det var litt eldre, var rent og sentralt plassert. Personalet var hyggelig og oppholdet vårt kom med en varm frokost hver morgen. Vi hadde ikke bil under oppholdet, så vi var glade for å være på et sted som var egnet til å gå. Vi var veldig nær stranden, så vi kunne ta solnedgangsturer på stranden.

Disney Cruise Trip Report Dream Christmas Sailing

Min yngste datter og mann sto opp en morgen og så soloppgangen over havet. Dette var et flott eventyr for datteren min fordi hun er vant til å se solnedgangen under Stillehavet. Hun elsket morgenutflukten.

Min mann og yngste datter dro også på en dagstur til NASAs Kennedy Space Center (denne turen vil betale utbytte senere på turen vår!) De hadde en flott tid og er så begeistret for at de dro.

Etter et par dager med moro og avslapning i Cocoa Beach, kom endelig ombordstigningsdagen! For en flott måte å feire julaften på. Ankomsttiden til havnen var 10:45, så vi var tidlig oppe og klare til å gå. Etter en kort Uber-tur ankom vi Disney Cruise Terminal.

Disney Cruise Trip Report Dream Christmas Sailing

Jeg vil snakke mer om Covid-testingen og sikkerhetsprosedyrene i neste bloggavdrag. Foreløpig vil jeg bare si at alt gikk bra ved havnen og at vi ble klarert til å gå ombord rett i tide kl. 12.00 med resten av ombordstigningsgruppe #6.

Etter å ha blitt ønsket velkommen ombord på Disney Dream, ble vi møtt av kapteinene Mickey og Minnie i Atrium og deretter henvist til dekk 4 for å fullføre vår virtuelle mønstringsstasjonsinnsjekk. Jeg håper DCL fortsetter med den virtuelle sikkerhetsøvelsen. Det er så enkelt å sjekke inn på Navigator-appen og slippe å stå skulder ved skulder på dekk 4 i den varme solen.

Etter at vi hadde fullført alle de obligatoriske sikkerhetsøvelsene, dro vi for å finne litt lunsj og utforske skipet.

Disney Cruise Trip Report Dream Christmas Sailing

Som du kan forestille deg, var Drømmen vakkert dekorert for julesesongen. Atrium-treet og dekorasjonene var fantastisk. Jeg likte spesielt Atrium for dens sanne skjønnhet når det var tomt og stille.

Etter litt spising og utforsking dro vi til hytta vår slik at vi kunne pakke ut og organisere oss for kvelden. Vi bestilte en luksuriøs familiehytte med havutsikt med veranda på dekk 10. Siden vi bare bestilte én hytte, var jeg nøye med å be om og bestille en hytte som hadde en nedfellbar veggseng (den øverste køya som trekkes ned fra taket er ikke behagelig for jentene mine). Jeg var også nøye med å bestille samme lugar for begge cruisene slik at vi slapp å pakke og flytte etter tre dager. Dessverre endte hytta vi booket opp med å ikke ha veggsengen. Jeg visste at skipet bare seilte med omtrent 50 % kapasitet (det var omtrent 2000 passasjerer om bord), så jeg følte at det var en ganske god sjanse for at vi kunne flytte til en annen hytte. Jeg gikk ned til gjestetjenestene og fortalte dem problemet vårt. De var mer enn villige til å flytte oss til en ny hytte. Håpet deres var å finne en hytte til oss som også var tilgjengelig på etappe 2 av eventyret vårt. Etter omtrent en time ble vi kontaktet av gjestetjenestene og fortalt at de var i stand til å flytte oss til en hytte rett nede i gangen fra vår opprinnelige hytte, men de klarte ikke å finne en hytte som var tilgjengelig på begge cruisene, så vi måtte dessverre pakke sammen etter tre dager og flytte til ny hytte. Vi hadde det bra med det og rett og slett takknemlige for at vi hadde hyttekonfigurasjonen som fungerte best for familien vår. La meg legge til her at Disney-tjenesten på dette problemet var fantastisk. Faktisk var lederen for hotelltjenester innom bordet vårt til middag for å be om unnskyldning for sammenblandingen. Vi forsikret ham om at alt var bra!

Etter utpakking dro vi alle ut i flere forskjellige retninger: min yngste dro for å utforske Vibe, min andre datter og jeg gikk på oppdagelsesferd og stirret på karakterer, og mannen min sov!

Disney Cruise Trip Report Dream Christmas Sailing

Vi spiste sent, så vi kunne gjøre litt Disney Trivia (vi vant), spise en matbit, ta noen bilder og hvile litt før middag på Animator’s Palate. Menyen hadde mange av mine favoritter som bakt potet- og cheddarostsuppe, kylling- og valnøttsalat, hvitløks- og urtefocaccia, urte-crusted svinekotelett og sjokoladefudge-ostekaken. Vi nøt en deilig middag!

Disney Dream Animator's Gane-meny

Etter middagen så vi på Merrytime Fireworks.

Disney Cruise Trip Report Dream Christmas Sailing

Da vi kom tilbake til hytta vår, fant vi et spesielt ferietrykk gitt til alle passasjerer som en gave fra kaptein Daniele Aschero. For en hyggelig overraskelse.

Mannen min avsluttet dagen med å delta på konjakksmakingsklassen sent på kvelden som ble holdt på Cove Cafe. Dette var andre gang han tok denne klassen, og han ble ikke skuffet.

I neste innlegg vil jeg dele om juledag på skipet, samt dagen vår på Castaway Cay!